torsdag, maj 29, 2008

Kaffebar och kaffebar

På vissa kaffebarer gör de allt för att man ska känna sig välkommen och de försöker komma ihåg vad man beställer till nästa gång man kommer förbi. Själv går jag förbi en kedja varje dag för att köpa mitt kaffe, det ligger bra till och kaffet är helt OK. Nu börjar jag tycka att det är konstigt för inte en enda gång har de gett sken av att veta vad jag vill ha. I morse hörde hon inte vad jag sa och fick fråga igen. Borde hon inte känna igen mig? Borde hon inte veta vad jag vill ha vid det här laget? Tycker bara att det är så konstigt...Hur svårt kan det vara att komma ihåg att jag ska ha en liten lätt latte? Konstigare betällningar borde ju till och med vara enklare att komma ihåg...?

2 kommentarer:

Sue-Li sa...

Personligen hatar jag att bli ihågkommen för mina vanor. En av de värsta saker folk kan säga är: Jag vet! när man för 3 gången handlar samma glass....eller när man ringer till pizza-restaurangen för att beställa hem pizza och de amslutar ens mening......hmmm...let me rephrase...det är jobbigt att bli ihågkommen för sina dåliga vanor.

Hur var London btw?

Elin sa...

London var great tackar som frågar!!!