tisdag, mars 03, 2009

Träning

Har tagit mig i kragen och försöker löpträna. Målet för 2009 är att kunna springa en mil. På "önskelistan" finns Vårruset i maj, Tjejmilen i augusti och Midnattsloppet på Söder till hösten.

Hann förståss knappt komma igång och träna innan jag blev sjuk. Och dessutom har jag läst löpschemat fel (jag håller mig till ett sådant eftersom jag är HELTUTANKONDITION) så jag har sprungit mindre än vad jag borde. Kanske tur i oturen dock. För om jag hade gjort som det stod i början hade jag förmodligen dött av håll och träningsvärk...

Nåväl, nya träningskläder har inhandlats, skor provats ut av experter och träningskort finns i min ägo. Det jobbigaste är faktskt att komma iväg till det där himlarns löpbandet. Hemma känns det oöverstigligt. Väl på plats funkar det ganska bra. Något som hjälper mig oerhört att komma upp ur TV-soffan är den fantastiska uppfinningen PVR:en! Tack för den!

Mitt första mål är att om två månader kunna springa 30 minuter i sträck...Fan trot...

1 kommentar:

Mrs Lova Lova sa...

nota bene: midnattsloppet är i augusti!