tisdag, december 11, 2007

Bad credit

Var ute med mina underbara arbetskompisar igår och käkade lite som tack för året som gått. Lite crêpes, lite cider och livet var allmänt nice. Tills jag skulle betala för kalaset.
Servitrisen kom tillbaks med mitt kort och säger "uttag medges ej säger apparaten". Ujujuj, och jag som var SÅ BERGSÄKER på att jag hade pengar, mycket mer än vad det kostade. Där stod jag med skägget i den berömda brevlådan och röd i ansiktet av skam. Då tar Mr T fram de pesetas som fattades för att jag skulle få ihop det. Tack Mr T!

Vi gick vidare och då betalade Mr P med de syrliga orden "för du har ju inga pengar...höhö". Jag hade sagt samma sak om han hade klantat sig som jag. Tack Mr P!

Och sedan när vi stod och snackade om ytterligare en arbetskompis som fallit offer för Nordea-tjyvar så sa jag: Ja, jag är glad att jag inte har Nordea. Mitt kort är ju från Handelsban..." Och då slog det mig!!! Jag hade ju använt fel kort! Mitt kort som jag skulle ha använt är från SEB. Blev helt enkelt för generad på Crêperiet så att min hjärna slutade fungera...Annars hade jag ju forstått där och då att jag tagit fel kort.(Och Handelsbankenkortet VET jag att jag inte har pengar på...)

Så kan det gå när man ofta har bad credit...

PS: Jag får lön den 15:de i varje månad...DS

Inga kommentarer: