torsdag, december 20, 2007

Systemet

Var på systemet igår. Två personer lyckades tränga sig. Sedan frågade kassörskan efter leg. Man kan ju tro att jag skulle bli glad eftersom jag ändå hunnit ganska långt över 30-strecket. Men inte jag. Jag blir inte glad. Jag blir bara irriterad. Har dom INGEN koll på folks ålder? Överhuvudtaget? Jag ser väl ändå inte ut som 20 eller ens 25? Är de bara lata eller är de ouppmärksamma?

Höjden av lathet var när jag handlade folkbärs på ICA och killen i kassan frågar efter leg. Han hade knappt kollat på mig och var själv troligtvis just fyllda 20. Jag blir irriterad för eftersom jag tappade mitt körkort i januari och inte orkat skaffa nytt så måste jag dra upp mitt pass. Dubbelljobbigt. Nu ligger mitt nya körkort och väntar på mig på posten. Måste alltså hämta ut det manuellt. Undrar hur lång tid det kommer ta innan jag orkar åka till posten. Kanske ska chocka mig själv och göra det med en gång. Eller inte. Suck...

1 kommentar:

Wennberg sa...

Riktigt gamla människor har alltid svårt med ålder. En 70-åring skulle nog gissat på mellan 15-40;)