fredag, december 14, 2007

Matexperten

Jag har en arbetskompis som är grym på matlagning! Hon inspirerar mig i stort sett dagligen vad gäller mat och matlagning. Har till och med fått äran att få äta lunch som hon lagat. Kan lova att det var smarrigt!!

I helgen köpte jag mina första udon-nudlar inspirerad av T. Gjorde asiatisk nudelsoppa igår och det var grymt gott!

Ibland bakar hon små cup cakes som är underbart goda och då står vi arbetskamrater och "oohhh-ar" och "aahhh-ar" i köket på jobbet.

Häromdagen gav hon mig tips på en ny matlagnings-site. Var inne på den i går och den verkar grymt lovande!!! Allt som har med mat att göra är ju i mina ögon helt underbart.

Låter ju som att allt är fine and dandy då, eller? Inte riktigt...Too much food and too little time make this chick sad....

Inga kommentarer: