tisdag, september 23, 2008

moderna myter 3

Myt - tjejer gillar när deras killar tar på dem när de är ute.

Och nu undrar du varför det här är en myt. Och det gör väl jag med men bare with me...

Absolut. Det gör vi. Vi gillar när våra killar tar på oss när vi är ute på stan. Kanske hålla handen, ge en liten puss. Men snälla. Det måste finnas någon måtta! Målet får inte vara att ta på tjejen när man är ute. Det är bara ett konstigt protektionistiskt beteende. Och alla som står runt omkring tycker att det är konstigt och lite obehagligt...

Eller så är det bara jag som tycker att det är jobbigt. Ikväll var jag på Norra Brunn och jag hade ett par bredvid mig där han stog och tafsade på henne hela kvällen. HELA kvällen. Han stod och kliade henne på ryggen. Hon måste ha haft skärsår efter hans naglar som i slutet av kvällen måste ha varit intatuerade i hennes hud för jäklar vad han höll på...Och bredvid mig åt andra hållet satt en tjej i sin killes knä i stort sett hela kvällen och ojojoj vad han höll på med henne.

Ujujuj. en bitter tant som jag vill skriva in till DNs vett och etikett-skola och fråga "får man verkligen BETE sig så här?"

Som tur är har jag en blogg där jag kan skriva av mig...Häpp!

Inga kommentarer: