tisdag, september 16, 2008

Rädda din ekonomi, de fem bästa tipsen

Jag vill ju gärna dela med mig av mina bästa spara-tips nu när det varnas till höger och vänster om hur labil ekonomin i världen är just nu. Lycka till! Och njut av dina sparade slantar!

1. Handla bara precis när du fått lön. Då har du som mest pengar. I slutet av månaden har du inga pengar kvar. Ganska enkel ekvation om du frågar mig.

2. Om du ändå är sugen på att shoppa i slutet av månaden, köp massa grejer på kredit på öppet köp och lämna tillbaks det - Obs! glöm inte att lämna tillbaks i tid...

3. Bjud hem folk på knytkalas. Det blir alltid en eller två flaskor vin över. Och åtminstone en veckas matlådor! (Se till att folk tar med annat än sallad bara...)

4. Lär dig säga nej tack. "Nej tack, jag vill inte ha en helårsprenumeration på DN." Precis, de 1500 kronorna kan du ju få sååå mycket kläder för på H&M. Alternativt ett antal veckans öl på Carmen/billiga kvarterskrogen på hörnet.

5. Investera inte i sparformer du inte förstår. Med andra ord. Lika bra att göra av med allt för det verkar ju som sagt lite osäkert just nu på marknaden...

1 kommentar:

Peter sa...

Kunde inte sagt det bättre själv...