lördag, september 20, 2008

vit månad - update

Så, här sitter jag med två tomma folkölsburkar och en whiskey-flaska bredvid mig på soffbordet (Highland Park, 12 år...) så det kanske är dags att uppdatera dig på hur det egentligen går med min vita månad...

Nu har jag varit duktig i 19 dagar. Ingen alkohol (lättöl räknas inte) har inmundigats. Och nej, 8de september räknas inte. Det var en planerad parantes kan man säga. Eller jo, det var den. Planerad alltså.

Några saker jag uppmärksammat sedan första september:
- Hur ofta folk pratar om alkohol på jobbet. Dåliga fylle-upplevelser, roliga fyllor, knasiga saker man gör på fyllan och planer för utgång som diskuteras.
- Hur tråkig jag känner att jag är. Jag orkar liksom inte haka på och gå ut. Fick ett jätteskojigt erbjudande om utgång ikväll men känner att jag kommer vara tråkig så det är bättre att stanna hemma. Hade hellre velat dricka champagne och drinkar med roliga, snygga tjejer i höga klackar ikväll men nu har jag ju faktiskt bestämt mig för hålla på mig...
- Hur ofta jag har möjlighet att dricka en vanlig vecka. Fyra gånger i veckan är ingen ovanlig vecka i mitt och mina vänners liv.
- Hur glad jag är att jag har gjort det här trots allt! Funderar till och med att förlänga det här så att man kanske åtminstone låter bli att dricka på vardagar...Den som lever får se.


PS: Folkölsburkarna och whiskeyn är med andra ord inte mina...DS

Inga kommentarer: