söndag, september 13, 2009

clean, cleaner, cleanest

Nu när vi har haft en massa visningar av vår lägenhet lever vi som pedanter. Allt plockas bort från golv, byråer, bord och i köket. Det är rent och fint. Clean, cleaner, cleanest. Och man inser vad mycket skit man har som bara ligger och skräpar. Vad är all denna skit bra för? Varför sparar man den?

Visst, det är grymt bra nu när jag är preggo att jag kan använda kläder som jag inte har använt på länge och nu passar för att jag använder det i andra typer av kombos. Och visst finns det skor och jackor jag gärna hade använt som just nu är undanstoppade och som jag vet att jag senare kommer att använda. Men egentligen har man alldeles för mycket saker. Som man inte använder. Och inte kommer att använda.

Men det som är jobbigt är själva utrensandet. Att ta sig tid att plocka undan. Slänga. Sälja.

Men just nu, mmed det mesta undanplockat, är jag ändå ganska lättad över att det inte ligger en massa högar överallt. Problemet blir väl bara när man ska flytta, hittar högarna och måste rensa i dom...För de fins ju kvar, även om jag inte ser dom...

Inga kommentarer: