torsdag, september 03, 2009

Flytta

Det är kul att flytta. Kul att bo i nytt. Men det är jobbigt att vara i själva processen. Som en person som gärna gör saker i sista minuten är det också så där halvkul att inse att man ska plocka bort och fixa fria ytor som ska städas och att det inte finns någon annan tid att göra det på än ikväll. För imorgon kommer det hit folk som ska städa...Och det känns ju lyxigt att ha folk som kommer hit och städar, det är ju ändå det som tar mest tid. Men det där plocket...känns trist...

Har mat i ugnen som sköter sig själv, ris i riskokaren som sköter sig själv. Och sedan ska jag äta och blir mätt. Sedan kommer det tråkiga. Disken. Som ska in i en diskmaskin som sköter sig själv. Jag vet att jag är bortskämd just nu men eftersom jag känner mig som om jag håller på att spricka idag så tillåter jag mig själv att vara lite ömklig. lovar att jag ska sluta med det.

imorgon.

jag lovar.

Inga kommentarer: