onsdag, november 14, 2007

Bittra minnen

Bittra minnen från dagen som gått:
Min morgon-latte hann bli kall innan jag hunnit dricka upp den. Survädret gjorde att den, vid köptillfället perfekta, temperaturen sjunkit drastiskt från kafé till arbetsplats.

Jag planerade fel med mina matintag vilket innebar att jag under kvällens födelsedagskalas med goda kakor inte fick i mig mer än ett fåtal godsaker.

Skulle skicka ett mail till vår mäklare från min webmail. Hade skrivit ett långt mail och när jag sparade ner det till mina drafts kajkade mailen ur. Fick skriva om allt igen.

Bittra insikter om morgondagen:
Har skickat ut en blänkare om min blogg till mina vänner och bekanta på Facebook. Får se om någon orkar ta sig hit. Jag menar, här sitter jag och är bitter men vad spelar det för roll om ingen orkar bära bördan med mig? Är jag nog bitter för herrskapet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Världen blir så mycket finare när dessa ilandsproblem dryftas och luftas... man kan andas ut, andas in, och gå vidare, lyckligt ovetandes om vad som lurar runt nästa hörn *bitter. :-)

Peter sa...

Att vara bitter utan att nån märker det är ju öken, det fattar ju vem som helst.