tisdag, november 27, 2007

Riktiga människor

Ja nu har alla tabloider börjat visa bilder på nyförlösta kvinnors magar och kroppar. Det här ska tydligen vara en reaktion mot Hollywood-morsornas sönderbantade och söndertränade nyförlösta kroppar. Siten som startat den här trenden är brittisk och vill säga att så här ser riktiga människor ut som fött riktiga barn och som bor i riktiga hus = så o-hollywoodskt det kan vara. Jag VET hur kvinnor som fött barn ser ut, jag har både simmat på badhus och bastat på samma ställe. Jag har en mamma och två systrar. Jag har vänner som fött barn. Jag VET. Och självklart tycker jag inte att det är nåt konstigt med det. Men jag vill inte få det påtvingat när jag får min dagliga dos av nättabloidläsande...Lika lite som jag vill se en sönderbantad Tara Reid...

Nej tack! På med kläderna!

Inga kommentarer: