söndag, mars 09, 2008

JAG BEHÖVER HJÄLP!!!!

Ok, det är bara att erkänna: jag behöver hjälp! Jag måste få ordning i mitt hem och jag vette17 vart jag ska börja.
1. Köket. Lite för litet för alla grejer så allt måste vara extremt välordnat. Det är det inte riktigt. Måste rensa. Vi har kommit lite på vägen då nya bestick införskaffades i helgen. Krafset som vi kallat bestick tidigare ska bort. Skafferiet ska ordnas. Mikron är redan bortrationaliserad. Men den är väl farlig ändå...?
2. Hallen. Det finns en plan. Den är bra. Ska bara göras...
3. Förrådet i hallen. Tvättmaskinen måste nog bort...
4. Vardagsrummet. Matbord, stolar. En lampa eller två i taket...? Kanske?
5. Garderoben. Oh. My. God. Rensa rensa rensa.
6. Sovrummet. Ännu. Mer .Oh. My. God! Bokhyllor? CD-hyllor? Plats för kläder. Rensarensarensa.

Och hur ska man hinna med allt med jobb och grejer och har man en pojkvän vill man ju hänga med honom? Får bli lite effektiv, som 40-talisterna. Komma hem i tid och jobba under kvällen och vara ute mindre. Boring! Men det är väl enda sättet att få det gjort...

Ska dra mig bort från TVn nu och vika lite tvätt...

1 kommentar:

Anonym sa...

jag rekommenderar dig att läsa ett blogginlägg som en tjej skrev en gång om att hon när hon jobbade på NK och Biblioteksgatan för 10 år sen insåg att man inte behöver vara perfekt. något om att hon störde sig på folk som måste ha fantastiska perfekta hem? .....