lördag, mars 22, 2008

Jag - en nörd

Jo, så är det. Jag är en nörd, en musiknörd. Ingen av mina kompisar fattar nå't när jag sätter igång. Igår var M&M på middag och jag började snacka körliv. Ujujuj, det är då man inser att man lever i en annan värld. Förlåt om jag skrämde er med min nya sida.

Bland riktiga musiknördar har jag inget att komma med däremot. Jag ligger helt klart i lä när folk snackar olika körverk och operor, kommer knappt ihåg vad jag sjungit om jag inte hör stycket.

Kollar på Fame på TV. Det får mig att längta tillbaka till livet då korridorer med övningsrum var min vardag och ett sammelsurium av ljud sökte sig ut från rummen och in i min hjärna. Saknar det. Kommer alltid att sakna det. Och det kommer alltid att vara en del av mig oavsett om det gör mig till en nörd eller inte. Att vara en nörd innebär väl helt enkelt att man vet väldigt mycket mer än någon annan i ett specifikt ämne. Skönt att veta att man har varit fantastiskt duktig på något i sitt liv!

Inga kommentarer: