onsdag, mars 12, 2008

Test och vetenskapliga undersökningar

Jag är en omöjlig människa när det gäller att svara på test och statistiska undersökningar. Jag överanalyser alltid allting och förstår inte att företag någonsin får några trovärdiga svar. Jag brukar därför, i vetenskapens namn, tacka nej till att ställa upp i sådana undersökningar eftersom jag tror att jag kommer att leverera för konstiga svar som kommer att ge konstiga resultat. Sista gången jag ställde upp var när en man ringde upp och sa att han ville ställa frågor om miljön i staden å Stockholms stads räkning. Ville ju gärna vara med och förbättra så jag frågade hur lång tid det skulle ta (eftersom jag lagade mat) och när han sa tio minuter sa jag OK. En av frågorna var "tycker du att din närmiljö är trygg". Min första fråga var då "vad menar du med närmiljö? Stora Essingen, Kungsholmen eller Stockholms innerstad?". Det kunde han inte svara på killen som ställde frågor och redan där var det kört. Det är ju oerhört stor skillnad på att gå genom rålambshovsparken kl. 23 på kvällen eller över Store Essingetorget...Intervjun tog evigheter och jag blev arg...Har som sagt var inte ställt upp sedan dess...

Inga kommentarer: