torsdag, april 24, 2008

Lite såsig idag

Ska snart dra till jobbet men har ingen riktig styrfart här på morgonen. Var ute på väldigt trevlig middag igår med arbetskompisar som jag inte sett på länge då de jobbar i andra länder. Grymt nice! Orkade inte läsa igenom hela menyn så jag lät K välja vad jag skulle äta. Han gjorde bra val och jag slapp läsa meny! Finfin kombo. Och hur fel kan det bli på en Thai-restaurang tänkte jag.

Kände verkligen att jag bodde mitt i storstan i natt. Eller, som vi skämtsamt brukar säga när vi härmar mäklarannonser, bor med en känsla av New York...Hur många brandbilar som helst brakade förbi på morgonen så det var lite svårt att sova. Hoppas att det inte var något allvarligt.

Som sagt, rätt mycket ljud runt omkring denna lägenhet. Grannarna ovanför, som man hör ganska väl men som inte gjort så mycket väsen av sig, håller på att flytta. Hoppas att några sköna människor flyttar in, såna som INTE klagar på ljuden i storstaden och såna som gillar att grannarna under (=vi) har hög musik på ibland trots att klockan är över tio.

Nu - jobbet!

Inga kommentarer: