onsdag, april 09, 2008

Spara och Slösa


Jag har lovat mig själv att inte shoppa kläder, smycken, skor eller smink nästa månad (15/4-14/5) för att utmana mig själv lite. Som F, som sitter bredvid mig, vet så hittar jag då och då på konstiga saker för att försöka hålla i mina pengar. Allt som oftast försöker jag tvinga henne att haka på allt från att bara göra av med en viss summa per vecka till att föra kassabok till att bara använda cash istället för kort...Jag har misslyckats med allt och jag har även lärt mig att inte försöka dra med mig andra i skiten...

Frågan är om jag kommer att vara rik som ett troll i mitten av maj eller om jag kommer att ha hittat andra saker att lägga pengarna på t ex mat, tidningar och skönhetsbehandlingar dvs misslyckas med mitt uppdrag igen...Låter mest troligt med tanke på min historik. Nåväl, den som lever får se.

Inga kommentarer: