lördag, april 12, 2008

Perfekta människor

Det finns en sak som gör mig otroligt provocerad och det är människor som jobbar hårt på sina perfekta liv. De ska ha en perfekt lägenhet, alltid vara välvårdade, åka på rätt semester och umgås med rätt folk.

Kommer ihåg tjejerna som jag jobbade med på NK och Biblioteksgatan för tio år sedan. De var välvårdade, väl-mejkade och hade alltid grymt uppstyrda frisyrer. Jag försökte väl haka på bäst det gick men insåg rätt snabbt att jag inte passade in. Jag var för lång och för stor för att passa in i den söta mallen och orkade inte bry mig lika mycket. Visst, den som känner mig vet att jag gillar kläder och skor men att alltid vara uppstyrd funkar inte. Jag måste få vara omejkad och köra jeans, munkjacka, converse och tischa ena dagen för att nästa ha kjol och högklackat. Och visst, jag skulle gärna vilja ha fina middagar och ett uppstyrt hem men det ligger tydligen inte för mig. Att bläddra i tidningar och löka runt passar mig helt enkelt bättre...

Jag är nog helt enkelt så fräck att jag tror att livet blir lite roligare om fler personer är mindre perfekta!

Inga kommentarer: