tisdag, oktober 21, 2008

bloggandeschmloggande

Mycket saker på gång, tankar, funderingar, grejer på jobbet och privat. Mycket nu. Och jag tänker inte blogga om det. Alls. Helt enkelt för privat för min blogg, bara sånt jag skriver om i min dagbok. För en dagbok och en blogg är inte samma sak så det så.

Min bror har sagt att om man inte kan tänka sig att sätta upp sitt namn, adress och bild på ICA ska man inte göra det på nätet heller. Folk har helt enkelt börjat tappa bort sig i begreppen privat och offentligt. Några Facebook-exempel:
Personer som gladeligen gratulerar till graviditeten på den bekantas wall - "Hörde från Pias arbetskokmpis pojkvän som jag träffade på krogen att du ska få barn! Grattis" utan att tänka på att det kanske inte är officiellt. Och att chefen just fick reda på det via Facebook och inte via den anställde. Inte bra...
Personen som gladeligen frågar kompisen hur det gick på arbetsintervjun på kompisens wall, utan att tänka på att det kanske inte är sådant man skryter vitt och brett om innan man faktiskt fått jobbet i fråga...

Så tänk på vad du gör och vad du skriver...Och att privat ibland ska hållas privat och inte bli offentligt...

Inga kommentarer: