torsdag, oktober 30, 2008

det här att vara sjuk

Gillar ju inte att vara sjuk. Det är vansinnigt tråkigt för att inte snacka om stressande. Man funderar hela tiden på om det ska bli värre och man får fler sjukdagar eller till och med tappa sin lediga tid på helgen!! För är det något som är värre än att ligga hemma sjuk när man ska jobba är det att ligga hemma sjuk när man är ledig.

När jag och R var i Thailand över jul för några år sedan blev jag toksjuk. Jag var otroligt förkyld i typ en vecka. Efteråt har jag fått reda på att man tydligen kan få ta sjukdagar istället för semester om man mot förmodan är sjuk när man är ledig (jag är INTE en sådan som blir sjuk när jag slappnar av i motsats till många andra). Och gud vad grymt om jag hade vetat det. Hade hellre haft sjukdagar än gjort av med semesterdagar.

Trots att vår drygt två veckor långa semester bestod av sjukt dåligt väder (det var storm) och att jag var sjuk halva tiden, var det ändå fantastiskt. Vi hade böcker, filmer, god mat och öl. Ibland är man så grymt värd en semester och ledighet att det inte spelar någon roll var man är bara man är ledig....

Jag vet att jag motsäger mig själv i detta inlägg. Det skiter jag i. Det är min blogg. Jag gör vad jag vill.
Så det så.

Inga kommentarer: