torsdag, oktober 02, 2008

För första gången på länge - bitterbloggen goes upbeat

Jo, så är det. Har fan inget att klaga på. En underbar tjejmiddag är just avklarad och jag vill inte gå och lägga mig. Har en underbar helg framför mig med med vernissage, middag, fest och Dexter-tittande! Så himla gött just nu.

En annan som har det gött är Katrin som åkt till Turkiet för att ta in på femstjärnigt hotell. Tycker att det är så roligt att hon i sin blogg kan tjata på om att hon tjänar ohyggligt mycket pengar och inte ens för en sekund ursäktar sig för att hon gör det. Det roliga är att hon, trots detta, inte får annat än heja-rop och uppmuntran. Det där med kvinnlig avundsjuka är härmed avfärdat som en MYT! Och hör sedan.

PS: Ska man vara lite bitter är det att jag på något sätt lyckats ta mig till med en göterborsk vokabulär. "Gött"? "Tjata"? Vad hände där liksom...? DS

Inga kommentarer: