fredag, oktober 10, 2008

Kassakrash

Som ni kanske vet får jag lön den 15de varje månad. Snart dags med andra ord. Och väldigt skralt i plånboken...Måste ha köpstopp nästa månad av framförallt fyra anledning:

1) Ligger back på mitt mastercard. Rejält. Måste genast betalas tillbaks annars är det lyxfällan nästa.

2) Comme des Garcons-kollektionen släpps 13 november. Och jag vill ha allt. Ska vara smart och se till att jag har kvar pengar på mitt konto den 13de november så att jag kan stå först i kön.

3) Har hittat världens snyggaste Sonia Rykiel-kappa . Om jag har varit duktig och betalat in pengar på mitt mastercard kanske jag kan låna av mig själv. Man är väl smart!

4) Finanskris...Borde skaffa lite pengar på mitt sparkonto för framtida bruk. Och borde genast slå nummer 2 och 3 ur hågen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Farligt nära en hård överarmsboxning nu...
Du lever på en skör tråd...

Men jag accepterar förutsättningarna vi kommit överens om, du klarar dig denna gången oxå ;)

/Kå

Rebecca sa...

haha, "lyxfällan nästa" är både användbart och beskrivande.