onsdag, januari 23, 2008

"Food, glorious food..."



Ingen som känner mig kan undgå att jag älskar mat. God mat, mycket smak, trevliga konsistenser, njuuuutning! Ingen som känner mig kan heller undgå att jag älskar barn. När en av mina bästa kompisar, "Å", fick sitt första barn trodde jag att jag skulle dööööööö bara för att det var så fantastiskt att se det där lilla livet. Nu har den trevliga mat-sajten Taffel kombinerat dessa två ämnen. Att vi ska vara så överbeskyddande i Sverige. Det är bra när man tar hand om varandra, det gillar jag. Men det behöver väl inte gå till överdrift. Isobel Hadley-Kamptz funderar varför mat och njutning ska förkastas under graviditeten. Sansa er livsmedelverket, sansa er!

En annan barnrelaterad uppenbarelse idag var alla de män som var ute med barnvagnar! Halleluja säger jag bara! Nu ska ni bara våga ta mer än tre månader, kom igen, sex månader är inte så lång tid. Och ni mammor, släpp till nu! Ge era karlar mer tid med barnen! (Och ja, alla ni som har barn coh inte tycker att jag ska uttala mig förrän jag har egna barn - Jag får uttala mig trots att jag inte har barn. Vilken tid är bättre att vara idealist annat än den när man står utanför det fenomen man pratar om? Nä just det! HA!)

Inga kommentarer: