onsdag, januari 23, 2008

Gubbhosta


Hade beställt tid hos doktorn för nu skulle min gubbhosta väck! Har låtit som en slemmig gammal gubbe i snart två veckor och efter påtryckningar från mina jobbarkompisar, som uppenbart är less på mina läbbiga läten, bokade jag tid. Kvart i tolv hade jag tid och lyckades faktiskt vara i god tid för en gångs skull. Väntade på doktor Anders...som aldrig kom! Efter en kvart började jag undra och sedan började jakten. Han hade uppenbarligen glömt bort mig! Kvart över tolv kom en annan läkare inspringandes. Inget fel på mig, bara att vänta ut hostan sa han. Fick hostmedicin med morfin så nu kommer jag att slippa skiten snart! (Och mina arbetskompisar kan sluta mobba mig - thank god!)

PS. Fick pengarna tillbaka eftersom de var försenade mer än en halvtimme. Alltid något... DS

Inga kommentarer: