måndag, januari 21, 2008

Rom-coms


Igår satt jag och kollade på Jennifer Lopez-rullen The Wedding Planner. Gillar inte J.Lo och egentligen är ju plotten i filmen hemsk! Två personer som ställer in sina respektive bröllop för att vara tillsammans med varandra. Inte juste alls och hade de inte kunnat komma på det där LIIIITE tidigare?

Jag vet att kärlek i rom-coms är helt förljugen och inte finns i verkligheten. Jag vet det. Jag kan förstå det med mitt intellekt. Men jag vill inte. Jag vill att världen ska vara helt fantastisk, att man ska hitta sin riddare på en vit springare och att man ska leva lyckliga i alla sina dagar och att inget någonsin kommer att förstöra det eller luckra upp den bilden! Jag vill det.

Började fantisera om mitt eget bröllop, hur jag vill att det ska vara och vilken klänning jag ska ha på mig och vilka som ska bjudas. Vill att det ska vara nyår, fyrverkerier och bara de som jag absolut vill ha där som gäster. Inga måsten, bara kul, litet, intimt, god mat och en gorgeous klänning! (Har ju redan hittat min prins på en vit springare även om han snarare var king of the dance floor och springaren en taxi på väg till Stora Essingen...)

Så idag, som ni kan läsa, lever jag i en drömvärld. Det gör ju måndagen lite roligare måste jag säga. Även om det bara är fantasier!

För att få lite verklighetsförankning ska jag tillbringa kvällen bland vitlök och öl!

Inga kommentarer: