torsdag, januari 31, 2008

Åldersnoja


Var ute och käkade lunch med J och J från jobbet och började av någon anledning (kan väl inte varit jag...?) snacka åldersnoja. Jag hävdar att jag suger åt mig folks åldersnoja genom att alla, även de som är äldre än vad jag är, alltid kan komma till mig och beklaga sig och jag kan ALLTID hitta någor som de har hunnit med som jag inte hunnit med/kommer hinna med. Ex. "Jag är 38 år, ujujuj, börjar känna mig gammal nu". Mitt svar "Även om jag skulle göra ett allvarligt försök skulle jag inte någonsin kunna få två barn innan 38 med 3 års mellanrum". Annat ex. "Har lite 40-årskris". Mitt svar "Men om du jämför dig med mig så börjar du väl inse att du hunnit med otroligt mycket. Finns inte en chans i universum att jag hinner få lika många barn som du och en fru innan jag fyller 40. För det första måste jag bli lesbisk...".
J1 hävdade att hon hade något litet noj på gång medan J2 sa att han inte hade någon alls. Men det spelar ingen roll vad någon av dem säger, om de har noja eller ej så kommer jag aldrig att bli lika snygg som nån av dem, oavsett min ålder...

Inga kommentarer: