fredag, januari 18, 2008

SLLLLLLL!!!


OK. Skulle åka tvärbana igår. Kom precis när tåget kom, drog mitt kort för att köpa biljett men maskinen ville inte ta det. Så jag testade igen, kortet vänt åt andra hållet, funkade inte. Höll på att missa tåget så jag hoppade på och tänkte köpa SMS-biljett. Letar febrilt efter SMS-numret inne i tåget men det stod inte någonstans. När konduktören kommer frågar jag vad numret är. Han säger numret och lägger sedan till "men du måste ha SMSet färdigt när du går på". Men jag försökte ju köpa biljett två gånger och hade bara SMS-numret stått inne i tåget någonstans så hade jag ju haft biljett när han kom. Ville tjafsa men orkade inte så jag sa bara "okej". Allvarligt SL! Sluta trakassera era trafikanter! Tacka vet jag Göteborg, där kunde man stiga på bussar och tågvagnar och de LITADE på att man hade biljett. SL - lita på era trafiknater, var lite vänligare mot oss. Jag ville ju vara laglig, jag försökte och ändå blir jag trakasserad! Nej tack.

3 kommentarer:

Cliff Hanger sa...

Äh, vadå trakasserad? Du fick ju åka med, eller hur?

Elin sa...

Absolut, jag fick följa med. Men konduktören hade lika gärna kunna sagt åt mig att stiga av på nästa station, trots att jag VILLE betala men inte lyckades i automaten och sedan snällt frågade vad det var för SMS-nummer när jag inte hittade numret någonstans på tåget. Bara vetskapen att det hade kunnat hända gör att jag känner mig trakasserad.

Anonym sa...

Sätter du dig på ett flyg och säger samma sak, ska strax betala ? Betala kontant annars , annars tar man nästa tur och konduktören kan neka dig då biljetten köpes efter avg tid