måndag, februari 11, 2008

Godhet

Nu har jag klagat på så många företag så nu måste jag ju haussa de som är justa och serviceinriktade, även mot virrpannor som jag...

I morse vaknade jag, efter att ha legat sömnlös stora delar av natten. Efter frukost och dusch (väldigt ovanligt att jag hinner med båda, trög i starten som jag är) drar jag mig mot jobbet. På vägen går jag för att, som vanligt, inhandla en take away-latte. I min förvirring tror jag att jag har pengar i börsen. Det har jag... men långt ifrån så mycket som jag trodde. Först tror jag att jag har 19 spänn som sedan visar sig vara tio. Säger, något besvärad, att jag inte har pengar till den latte som hon står och gör. Då säger hon de förlösande orden, det ordnar sig. Och jag får min goda latte. Imorgon ska hon få de tio spänn som saknades i morse. HEJA SKÅNINGEN!!!

Inga kommentarer: