fredag, februari 08, 2008


Var hos doktorn idag igen. Har ÄNTLIGEN fått nått ordentligt mot hostjäveln - antibiotika och hostmedicinen Mollipect.

Man får ut mycker info. från bipacksedlarna. Antibiotikan heter Doxyferm och är, enligt bipacksedeln, bra mot nästan allt. Så om jag har bronkit, klamydia eller borrelia kommer det nu att försvinna. Och om jag får barn om 10 månader lär det vara Doxyferms fel också. Om jag får svårt att kissa (hur konstig är inte DEN biverkningen...?) kan jag inte skylla på Doxyferm för då är det hostmedicinens fel.

Att inte läsa bipacksedeln är, i min värld, nästan detsamma som att skriva under sin egen dödsdom. Jag blir otroligt förundrar över folk som blir beroende av nässpray. Det står ju klart och tydligt på förpackningen att man inte ska använda sprayen mer än två veckor?! Hur ska man veta om den ena medicinen som man tar går ihop med den man fått från apoteket om man inte läser noggrant! Hade ju kunnat gå år skogen för mig om jag tog Samarin samtidigt som jag käkar Doxyferm!! Och vem tar inte Samarin på söndag morgon?

Det positiva med det hela är väl att jag troligtvis aldrig kommer att bli tablettmissbrukare eller knarkare. "Mixa sorbril OCH heroin! Nej vet du vad, det skulle både ge mig leverskador, diarré och kräkningar?"

Inga kommentarer: