torsdag, februari 14, 2008

jag - en push over


Jag är en jävla push over. Min pojkvän och jag skulle åka på semester runt påsk men eftersom jag inte bokat något så kommer det, istället för tio dagars ledigt ihop, bli en knapp vecka och resan som skulle gått långt bort blir nu en kortis inom Europa. Missförstå mig rätt, det kommer att bli mysigt men det hade kunnat bli ännu mysigare, ännu fler dagar, ännu längre bort och ännu varmare. Inte ens påsk får vi fira ihop för att jag inte sagt ifrån. Då jobbar han...
Och nu ska han åka på semester i lite mer än två veckor med sin kompis. Varför då? För att jag pushat att han ska åka och hävdat att det är omöjligt för mig att åka. Men hur omöjligt är omöjligt? Och är det omöjligt för mig eller jobbet? I vilket fall som helst är det så typiskt av mig att pusha för att han ska få ha kul men argumenterar inte för vår gemensamma semester trots att vi nästan aldrig har det och vi nu faktiskt hade möjligheten till semester i lite drygt en vecka. Så är det bevis nog - jag är en jävla push over!
PS: TV är kul men kan folk sluta lägga inspelningar på påsk och helger så att man kan få umgås lite med sin sambo!!! DS

Inga kommentarer: