torsdag, februari 07, 2008

Otrohet och lojalitet

Jag tycker att otrohet är dynga och jag är väldigt lojal. Kan ibland tycka att det är absurt när vissa personer nästan skryter med sin otrohet. Jag blir illa berörd om jag hör någon som jag tycker om som hånglat med någon som de inte är ihop med. Jag kan liksom inte förstå hur det går ihop. I mina värsta mardrömmar blir jag utsatt för otrohet och mår riktigt kass när jag vaknar upp.

Men så finns det den här konstiga sidan av att vara lojal. Och det gäller de företag som man jobbar för. Jag är oerhört lojal i jobbet också nämligen. Höll på att inte få mitt nuvarande jobb för att jag inte ville säga vad jag hade för förslag på förändringar under intervjun (ville ju inte ha hjälpt en konkurrent om jag inte skulle få jobbet!). Fick en åthutning efter första intervjun och fick komma tillbaks. Då gjorde jag bättre ifrån mig. Jag fick som bekant jobbet. Den här typen av lojalitet är som sagt lite konstig. För nu sitter jag på andra sidan och är oerhört lojal där också...

Otrohet och lojalitet. Det ena är dynga, det andra är bra men enbart i lagoma doser. För lojalitet får man vara försiktig med så att det inte går överstyr...

Inga kommentarer: