onsdag, februari 06, 2008

Mer frukt och grönsaker


Igår satt jag på Ljunggrens, åt god middag och sa att jag borde verkligen skärpa mig. Jag äter för dålig mat och äter ingen frukt och knappt några grönsaker.

Idag sitter jag här med tre sharonfrukter och juice. Men av helt fel anledning...Vi tar det från början.

Min pojkvän och hans kompanjon jobbar efter devisen work hard, play hard. De jobbar hårt som gnun och när de väl är lediga partar det så det står härliga till. Igår var en ledig dag som skulle inledas med fin redarlunch på Gondolen. Uppenbarligen stängde Gondolens lunch klockan två så efter en vända på Reisen och, tror jag, Zum Fransiskaner, landade de på Grand med varsitt glas fyllt med champagne i handen. Nu börjar jag få härliga fylle-SMS från Mr R och jag börjar bli avundsjuk på deras obekymrade liv.

Jag bestämmer mig för att haka på deras obekymrade livsstil och möter upp partygossarna för en sen middag på Ljunggrens eftersom avundsjukan har tagit överhanden. Får höra att de har hunnit med typ fyra ställen till mellan Grand och Ljunggrens bl a Le Rouge där Mr R inmundigat min favoritdrink Aviator. Aaaargh. Fru M möter också upp och det är alltså här samtalet om mitt dåliga fruktintag utspelar sig.

Efter Ljunggrens drar vi vidare (utom Fru M som drar hemåt, mycket på jobbet där också) till ...och himlen därtill. Underbart, mer champagne och mycket snack och vacker utsikt. Vi stannar tills vi ljusen tänds. En cheeseburgare på McDonalds, Mr R och M följer med hem för att fylla på spritförrådet. Jag ramlar i säng runt två, M och Mr R ramlar vidare till kontoret.


Och så sitter jag här, med frukt och juice av helt fel anledning. Jag behöver socker regelbundet under dagen för att kunna jobba...Så tänk på det ungdomar. Ät frukt och grönt. (Men du kanske ska skippa drinkarna innan...)
PS. Mr R droppade hem strax innan jag gick till jobbet...DS

5 kommentarer:

Anonym sa...

tack för igår, det var trevligt, spontant och bra!

Men du, tycker våra män är ute och härjar rätt sent på nätterna. vaknade med ett ryck vi sju av att sängplatsen brevid mig var tom (har förövrigt vaknat 5 gånger till under natten, du vet hur det är)

Tänkte att jag och du ska göra något liknande inom kort. Så nu tänker vi ut en dag och sen super vi ner oss, kommer inte hem förräns 07:30, fulla som as, stinker sprit och rök, lägger oss så tätt som möjligt brevid våra respektive och pratar en massa som ingen egentligen orkar höra på!

Är du på?

(Känner mig lite bitter)

Elin sa...

Jag vet, man blir rätt bitter när andra har kul. Men du vet hur det är, de skulle säga "good for you girl!" heja på och sedan inte vakna när man kom hem för att de sover som stockar! vi får hitta en dag, innan en viktig inspelning, då blir det riktig revenge! ; ) Watch out boys! We're gonna get you, one day we're gonna! *mohahahahaaaaaa*

Men jag är på!

Robin sa...

Kul fruktbild!

Robin sa...

Kul fruktbild!

Anonym sa...

Den va inte så roligt att du behövde skriva det två gånger.

Elin anmäl Robin för spam...