söndag, augusti 31, 2008

jag och mina fina kommentarer

jag är en sådan jobbig människa som typ måste säga något varje gång jag går förbi mina arbetskompisar. för det mesta blir det "hej på er ungdomar" eller något liknande. Ibland ett "läget"? eller ett hej. Ibland kan jag säga hej till samma person flera gånger på en dag och sedan kommer jag på det och tystnar. och då kan det innebära att jag inte säger hej till någon som jag faktiskt INTE har träffat den dagen...
Ibland önskar jag att jag kunde vara lite tyst och mystisk. Men tyst är jag knappast. Och mystisk. Mnja, bara om man gör en välvillig översättning där mystisk betyder "svår att förstå"...

2 kommentarer:

Anonym sa...

En annan har lagt sig till med att lagomt käckt ropa "Hello darrrrrrliiiiiiings" till mina kollegor när jag dyker upp. Hur hippt är det på en skala?!

Elin sa...

det tycker jag låter trevligt!!