torsdag, augusti 07, 2008

Me - the giant woman



Var på invigning av Monkis nya butik på Sergelgatan ikväll. Mycket folk och varmt som bara den. Låtsades man att man var i Thailand på semester, som vi gjorde, så var det helt ok. Mycket snygga, roliga och najsa kläder som vanligt och jag hittade en jättesnygg topp som jag gärna sätter på mig i höst. Vet att det är en kjol egentligen men tror att den passar bättre som överdel på mig...

Lämnar min pojkvän och hans två kompisar (C som bjudit in oss till festen minglade nog loss med någon av alla sina Monki-bekanta vid tillfället) för att dra mig hemåt så där duktig som man kan vara ibland då man känner sig vuxen. Går förbi ICA för att handla frukostmat och min nya drog vingummi. På vägen ut från ICA går jag förbi en tjej som räcker upp till midjan på mig. (OBS! hon var inte kortväxt utan fullt normal, bara extrem kort...)

Så, helt plötsligt inser jag. Jag är en giant woman! Använder kjolar som toppar och fäller skuggor över mina medgångare på trottoaren! Bäst att äta några vingummi till så att jag inte förtvinar...

Inga kommentarer: