måndag, augusti 11, 2008

Klädbitter


Jag brukar försöka vara duktig på att rensa ut i min garderob. Ofta sker det här i samband med att jag ska flytta. De flesta gånger man gjort sig av med kläder känner man lättnad och väldigt sällan saknar man det som forsvunnit från ens garderob. Då och då sker dock misstag. Stora misstag.

När jag skulle flytta från Stockholm till Malmö gjorde jag en total utrensning. Precis innan flyttlasset skulle gå stod jag med några saker från lägenheten som ännu inte packats ner. Bland annat fanns där en skurhink och mina ljusblåa Diesel-jeans i modellen Fellow. I stress-packningens hetta började min hjärna spela mig spratt. "Dom här jeansen är ju rätt så hela, men BEHÖVER jag dom verkligen?". Jag tror att tanken "jag kan alltid köpa nya om jag saknar dem" flög genom min skalle. I nästa sekund hade jeansen fått följa med skurhinken ner i grovsoprummet.

Ångrade mig förståss med en gång men när jag försökte köpa nya hade modellen utgått. Är fortfarande bitter över mitt beslut att slänga dem. Hur länge sedan det var? 10 år sedan...Och förmodligen skulle jag inte tycka att de var lika snygga som jag tror att de var om jag hittade dem nu...

Inga kommentarer: