lördag, augusti 16, 2008

Sköt dig själv...

Har tänkt på hur mycket folk gärna vill leva andras liv.
Det här klassiker att säga till folk som är ihop "när ska ni skaffa barn"? Det här är väl den dummaste av alla frågor. Jag förstår att folk är nyfikna men att fråga rakt ut? Är man ens beredd på ett annat svar än "om två veckor"? Den här frågan ställs ju dessutom väldigt lättvindigt till folk hur som helst. Till folk som de inte ens känner. Men Kom Igen. Tänk om någon försökt i flera år? Eller kanske inte ens vill ha barn och känner sig påhoppad. En kompis till mig berättade att hennes pojkvän, på frågan, brukade svara "vi kan inte få barn". Hahaha. Tänk minen på den som frågar.

Påminn mig gärna om jag själv brukar göra fråga till höger och vänster men det tror jag faktiskt inte...

Inga kommentarer: