torsdag, augusti 28, 2008

pay my dues

Well, idag har man rört sig runt Stureplan för första gången på länge. Känner mig allitd lite lätt livrädd näre jag är där. Jag passar inte riktigt in.

Kanske hör det även till saken att jag inte riktigt lyckats klä mig som jag idag. Fick inte riktigt till det i morse helt enkelt.
Det lät ungefär så här i mitt huvud -
jag tar jeansen och mina converse
men om jag har det här linnet, vad ska jag ha till,
kanske den här koftan,
men kan jag ha det här halsbandet då?
nä det funkar inte
jag får ta den andra koftan men passar den till jeansen?
vet inte.
kanske ska jag ta mina svarta linnebrallor?
nä det funkar inte för jag har vita trosor.
blir de svarta jeansen.
men vad ska jag då ha för skor?
ballerinadojjerna.
jacka då? jag kan ju inte ha kofta på kofta?
Och sedan stod jag där med en helt konstig och o-jagig outfit men då var klockan så mycket att jag inte orkade börja om från början.

Och sen blev det som det belv. fel hela dagen...och framförallt vid Stureplan...De känner liksom av om man är osäker och osäker blir man ju om man inte trivs i det man har på sig.

Skulle ha betalt mina räkningar ikväll och det var liksom hela orsaken till varför jag gick hem från Anglais. Men nu är jag för trött för att orka göra det...

Jaja.
Det här blev ju en alldeles perfekt dag...

Inga kommentarer: